BUNDLE - agencja reklamowa projektowanie etykiet opakowań animacje video wyjaśniające

Filmy wyjaśniające / instruktażowe

Film wyjaśniający/instruktażowy inaczej nazywany explainer video to najwygodniejsza i najprzyjaźniejsza forma przekazania treści swojemu odbiorcy. Jeśli masz produkt, usługę, pomysł, którego zasadę działania chcesz przekazać w najbardziej przyjaznej formie to film wyjaśniający (film instruktażowy, explainer video) jest tym czego szukasz. To narzędzie marketingowe, które pomaga w skutecznym wyjaśnianiu funkcjonowania twojego produktu czy idei.

Co to jest film wyjaśniający / instruktażowy

Krótka forma video, używana do wytłumaczenia złożonej historii w przyjazny sposób. Film wyjaśniający/explainer video używa prostej historii, by przekazać coś znacznie bardziej złożonego. Jeśli masz produkt, usługę, pomysł, którego zasadę działania chcesz przekazać w najbardziej przyjaznej formie to film wyjaśniający (film instruktażowy, explainer video) jest tym czego szukasz. To narzędzie marketingowe, które pomaga w skutecznym wyjaśnianiu funkcjonowania twojego produktu, usługi czy idei.

Film video animacja wyjaśniająca
Video film animacja wyjaśniająca

Dlaczego warto sięgnąć po film wyjaśniający?

Film wyjaśniający/explainer video to współdziałanie treści, obrazu i dźwięku.
Gdy chcemy naszemu odbiorcy wytłumaczyć zasadę działania jakiegoś produktu czy idei możemy sięgać po różne sposoby komunikacji. Najczęstszym jest przekazanie treści w formie pisanej. Dlaczego jednak nie skorzystać również z obrazu i dźwięku i wszystkiego przy okazji nie poruszyć?
Dzięki umieszczeniu w jednym przekazie trzech wspierających się nawzajem podstawowych elementów komunikacji:

  • treści
  • obrazu
  • dźwięku

jesteśmy w stanie wpływać zdecydowanie bardziej sugestywnie na odbiorcę niż udostępniając tylko jedną wybraną metodę.

Jakie zadanie spełnia film wyjaśniający / instruktażowy?

Filmy zwiększają sprzedaż i konwersję.
Badania pokazują, że dodanie filmu o produkcie na stronie docelowej może zwiększyć liczbę konwersji o 80%.

Użytkownicy mobilni chętnie oglądają video.
YouTube informuje, że użytkowanie wideo w urządzeniach mobilnych wzrasta o 100% każdego roku. Liczba widzów urządzeń mobilnych stale rośnie bo liczba samych użytkowników smartfonów stale rośnie. Lubimy przy tym korzystać ze strumieni wideo.

Treści wideo pomagają budować zaufanie i wiarygodność Twojej marki.
Poprzez filmy twoja marka w oczach Klientów staje się bardziej „ludzka”, przystępna, przyjazna.
57% odbiorców twierdzi, że filmy uwiarygodniły w ich oczach firmę i dały większą pewność zakupów online.

Właściwe zrozumienie.
Dzięki połączeniu treści, obrazu i dźwięku możemy przekazać w jasny sposób sens zawartego przesłania, nie martwiąc się przy tym o właściwe zrozumienie.

Filmy pomagają podnieść wynik w rankingach wyszukiwarek.
Użytkownicy witryny spędzają na niej więcej czasu gdy posiada treści wideo. Dłuższy czas spędzany w witrynie oznacza dla algorytmów wyszukiwarek, że mamy bardziej wartościową i interesującą treść. Wideo osadzona na witrynie, aż o 53 razy zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia się na pierwszej stronie Google.

Dlaczego filmy wyjaśniające są skuteczne?

Budują zaufanie i wiarygodność.
Podejmujesz wysiłek w to aby wyjaśnić w przystępny sposób swojemu klientowi zawiłości swojego produktu. Konsument potrafi to docenić i widzi, że starasz się z nim współpracować angażując się w wasze wzajemne relacje biznesowe.

Zwiększają sprzedaż i konwersje.
Celem kampanii marketingowej wideo jest nakłonienie klienta do podjęcia działań, takich jak zakup produktu lub skorzystanie z usługi. Filmy wyjaśniające to świetny sposób, aby to zrobić, ponieważ klient otrzymuje podgląd tego, czego można się spodziewać po zakupie produktu lub usługi.

Przekazują znacznie więcej informacji w krótkim czasie.
Znasz to „Jedno zdjęcie jest warte 1000 słów”. Według badania Forrester McQuiveya, „ Jak wideo przejmie świat ”, „…wideo jest warte 1,8 miliona słów…”. Może to przesada ale pomyśl ile obrazów możesz przekazać w 1 minutowym video.

Usprawniają kampanie e-mail marketingowe.
Raport Syndacast wykazuje, że wystarczy w temacie zamieścić frazę „wideo” i tym samym o 19% zwiększyć współczynnik otwierania wiadomości natomiast współczynnik klikalności o 65%.

Zmniejszają ilość odrzuceń stron internetowych.
Zamieść film wyjaśniający na swojej witrynie, a użytkownicy będą siłą rzeczy spędzać na niej więcej czasu. Bardziej angażują się w życie wokół witryny i linki z niej wychodzące.

Poprawiają ranking SEO.
Zaangażowania użytkowników i czas spędzony na stronie jest ważnym sygnałem w rankingu wyszukiwania. Ponieważ widzowie spędzają więcej czasu w Twojej witrynie, oglądając filmy, wyszukiwarki takie jak Google uznają twoją stronę jako wartościową. Pomoże Ci to zwiększyć ruch na witrynie i poprawić pozycję w wyszukiwarkach.

Filmy mają duży zasięg na platformach mediów społecznościowych.
Dzięki filmowi wyjaśniającemu możesz zaangażować większą publiczność w mediach społecznościowych, ponieważ takie treści są tam najbardziej pożądane.

Są bardziej angażujące i przekonujące.
Dobry film wyjaśniający odwołuje się do emocji widza. Artykułuje trudności, jakie napotykają klienci, jednocześnie oferując ich rozwiązanie. Ludzie są inspirowani do działań emocjonalnych.

Pokazują osobowość marki i jej „ludzką” stronę.
Styl i przekaz filmów objaśniających jest prosty i „ludzki”. Treść jest łatwo przyswajalna. Klienci mogą łatwo się do nich przekonać. Zaprezentowanie osobowości swojej marki jest łatwiejsze.

Film wyjaśniający - co oferuje Agencja Reklamowa BUNDLE?

Analiza przypadku

Przed przystąpieniem do dalszych prac, zasadniczymi kwestiami na które trzeba sobie odpowiedzieć to:
– co chcemy osiągnąć projektując ten film
– jakie problem chcemy rozwiązać projektując ten film
– jakimi środkami chcemy to osiągnąć
– kto będzie grupą docelową odbiorców

Kreacja elementów

Nasz film będzie się składał z różnorodności elementów, postaci, symboli, itd. Stworzy to razem z muzyką, dźwiękiem i głosem lektorskim unikalny przekaz, którym się posłużymy do opowiedzenia historii nakreślonej przez scenariusz. Zachowujemy przy tym styl elementów nie kolidujący z brandingiem marki Klienta.

Animacja

Jeżeli już stworzyliśmy wszystkie elementy, symbole i ew. postacie oraz posiadamy nagranie lektorskie możemy zacząć proces łączenia i animowania wszystkiego w jedną spójną, całość.

Scenariusz

Scenariusz jest szkieletem każdego filmu. Opisuje narrację filmu, następujące po sobie sceny oraz tekst.
W wypadku filmu wyjaśniającego tekst, którym będzie się posługiwał lektor powinien być przemyślany z kilku punktów widzenia: - ograniczony czas
– jasny przekaz bez niedomówień
– zawartość marketingowa

Storyboard

Storyboard to rozrysowana historia filmu pokazująca poszczególne sceny/slajdy. W ten sposób jesteśmy w stanie wyobrazić sobie jak będzie przebiegać akcja i przedstawić w takiej formie naszemu Klientowi do akceptacji.

Muzyka / udźwiękowienie

Podkład muzyczny tworzy nastrój i podkreśla emocje przekazywane przez postacie w filmie. Potrafi nadać filmowi oczekiwany charakter.

Zachowanie brandingu marki

Forma filmu wyjaśniającego musi współgrać z tożsamością marki dla której dany przekaz jest kreowany. Z jednej strony kolorystyka, logo, typografia a z drugiej emocje jakie wzbudza marka lub jej przekaz kulturowy. Staramy się to zachować.

Nagranie lektorskie

Gdy teksty są już ostatecznie zatwierdzone można je przekazać lektorowi do nagrania. Posiadamy możliwość nagrywania głosów lektorskich w różnych językach. Najczęściej lektorami są czynni aktorzy lub osoby zawodowo używający swojego głosu.

Inne wersje językowe

Gdy mamy już zrobiony film w głównej wersji językowej istnieje możliwość powielenia go w innym języku. Taki zabieg ma miejsce gdy firma/marka chce dotrzeć z swoim przekazem na rynki obcojęzyczne.

Jesteś zainteresowany współpracą z Agencją BUNDLE?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego (przejdź na stronę Kontakt)
lub napisz na adres e-mail: biuro@bundle.pl

Katowice / Chorzów / Śląsk
32 206 81 91
504 360 094

Q&A

Ile trwa produkcja filmu wyjaśniającego/explainer video?
Czas produkcji jest uzależniony od długości scenariusza oraz rodzaju użytych środków. Należy przeznaczyć przynajmniej 3 tygodnie na 60 sekundowy film rodzaju Whiteboard.

Ile powinien trwać filmu wyjaśniającego/explainer video?
Dokładnie tyle aby w jasny sposób przekazać treści w wystarczająco jasny dla odbiorcy sposób. Ocenia się, że najlepiej aby czas trwania filmu wyjaśniającego mieścił się w przedziale 1-2 minuty. Jeśli przekroczymy czas 2 minut liczba czasu wyświetlenia filmu spadnie z 77% do 57%.

Czy można podesłać własny materiał lektorski?
Posiadamy własne zaplecze lektorskie z którego korzystamy przy udźwiękawianiu filmów wyjaśniających/reklamowych jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby Klient przesłał własne nagranie. Musi to być jednak nagranie posiadające wszystkie znamiona nagrania profesjonalnego.

Czy film będzie posiadał muzykę?
Tak. Do filmu wyjaśniającego / explainer video obligatoryjnie dodawana jest muzyka oraz udźwiękowienie w cenie filmu. Muzyka pochodzi z jednego z banków muzyki i można sobie wybrać spośród kilku przesłanych przykładów.

Czy Agencja produkuje filmy wyjaśniające/explainer w innych językach?
Oczywiście. Film może być opatrzony napisami i głosem lektorskim w dowolnym języku.

W jakim formacie video otrzymamy końcową wersję filmu?
Filmy przekazujemy w jednym (lub wszystkich razem) z formatów: MP4, AVI, MOV oraz WMV. Pozostałe formaty wg wcześniejszych ustaleń.

Czy otrzymamy prawa autorskie do filmu wyjaśniającego?
Oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do filmu zostają przeniesione na Klienta wg umowy przeniesienia praw.

Czy otrzymamy pliki robocze projektu filmu wyjaśniającego?
Pliki robocze nie są przekazywane i nie są przedmiotem umowy.

Baza wiedzy

Zasada 7-38-55
Według Alberta Mehrabiana komunikacja człowieka z otoczeniem tylko w 7 procentach odbywa się na poziomie merytorycznej treści. Aż 93% to wrażenia wizualne, którymi się komunikujemy z otoczeniem. Co to oznacza w kontekście produkcji filmu wyjaśniającego/explainer video? Należy wykorzystać potencjał filmu wyjaśniającego/explainer video firmy aby pobudzić drzemiącą w odbiorcy wrażliwość na bodźce wzrokowe i emocjonalne.

Mózg może rozpoznać obrazy widziane w zaledwie 13 milisekund.
Zdolność do identyfikowania obrazów widzianych tak krótko może pomóc mózgowi w podejmowaniu decyzji o tym, gdzie należy skupić oczy, które „przeskakują” wzrokiem się od punktu do punktu w krótkich ruchach zwanych fiksacjami (około trzy razy na sekundę). Podjęcie decyzji o tym, gdzie się poruszać, może zająć od 100 do 140 milisekund, dlatego bardzo szybkie „zrozumienie” obrazu musi nastąpić wcześniej. To bardzo małe czasy jednak wystarczające aby wpłynąć na percepcję odbiorcy.

Kolory a projektowanie filmu wyjaśniającego.
W 2011 r. Thomas Sanocki i Noah Sulman przeprowadzili eksperyment dotyczący relacji kolorów w celu oceny wpływu koloru na krótkotrwałą wizualną pamięć. Badania wykazały, że grupa podobnych kolorów jest uważana za harmonijną i przyjemną, a kontrastujące kolory kojarzą się z chaosem lub śmiałością.
Przeprowadzono cztery zestawy prób, stosując harmonijne i dysharmonijne palety kolorów. W każdej próbie obserwatorom przedstawiono dwa zestawy wzorów kolorów i poproszono o ich porównanie. Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę, czy pokazane wzorce są „takie same” czy „różne”. Od obserwatorów oczekiwano również, czy wzór będzie harmonijny.
Na podstawie wyników badań Sanocki i Sulman mogli powiedzieć, że:
– Ludzie lepiej zapamiętują wzory kolorów, gdy paleta kolorów jest harmonijna.
– Ludzie lepiej pamiętają wzory z mniejszą liczbą kolorów (palety 2 kolorów) niż wzory z większą liczbą kolorów (palety 4 kolorów).
– Kontrast otaczających kolorów wpłynął na to, jak dobrze pamiętamy wzór kolorów. Innymi słowy, różnice kolorów między treścią a tłem mogą zwiększyć naszą zdolność do skupienia uwagi na samej treści.
Czy można pokusić się o następujący wniosek? – kolory stosowane w projektowaniu filmu wyjaśniającego powinny brać pod uwagę raczej mniejszą niż większą paletę barw, choć oczywiście zależy to od zastosowanej techniki i oczekiwanych wrażeń.

crossmenu