BUNDLE - agencja reklamowa projektowanie etykiet opakowań animacje video wyjaśniające

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna jest podstawowym czynnikiem komunikacji marki ze światem. Utrzymuje i buduje tożsamość marki i ułatwia osiąganie celów biznesowych firmy. Ułatwia ich realizację. Identyfikacja wizualna to coś co łatwo zdefiniować a trudniej stworzyć. Coś co definiuje obecność podmiotu / marki na rynku, pozwala na wyróżnienie się pośród konkurencji a przede wszystkim jest akceptowane i rozpoznawalne przez odbiorców. Składa się na nią nie tylko wzór logo / logotypu czy kolorystyka ale również liternictwo, typografia, charakter grafiki czy zespół reklamy zewnętrznej.

Co to jest identyfikacja wizualna?

Tożsamość firmy lub wizerunek firmy to sposób, w jaki firma przedstawia się opinii publicznej (np. klientom i inwestorom, a także pracownikom). Identyfikacja wizualna jest zazwyczaj wizualizowana poprzez branding i użycie znaków towarowych, ale może również obejmować takie elementy, jak projektowanie produktu, reklama, public relations itp.

Zasadniczo oznacza to nazwę firmy, logo oraz elementy pomocnicze zwykle opisane w ramach zbioru wytycznych korporacyjnych. Te wytyczne regulują sposób stosowania tożsamości i zwykle obejmują zatwierdzone palety kolorów, kroje pisma, układy stron, czcionki i inne.
Agencja Reklamowa BUNDLE może pomóc w stworzeniu ujednoliconego i spójnego systemu identyfikacji wizualnej lub jego pojedynczych elementów.

Identyfikacja wizualna wizytówki ulotki katalogi

Podstawowe informacje o projektowaniu identyfikacji wizualnej

Co wchodzi w zakres identyfikacji wizualnej?
Zestaw identyfikacji wizualnej może zawierać wiele różnych elementów nawzajem się uzupełniających. Funkcję podstawową zwykle pełni logo a cała pozostała wartość jest zaprojektowana wokół tego znaku. Spójność w tym wypadku jest absolutnie niezbędną cechą identyfikacji wizualnej, ponieważ pokazuje ujednolicony, zewnętrzny wizerunek firmy/marki.
W pakiecie identyfikacji wizualnej prócz nazwy firmy i logo może znajdować się wiele różnych materiałów, takich jak:

  • Strona www
  • Wizytówki
  • Katalogi
  • Broszury / Foldery
  • Ulotki
  • Plakaty
  • Szablony wiadomości
  • Itd.

Czy otrzymamy prawa autorskie do projektu wykonanego przez Agencję Reklamową BUNDLE?
Tak, oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do projektu zostają przeniesione na Klienta.

Czy mogę podesłać inspirację, które do mnie przemawiają?
Oczywiście. Każda forma sugestii prowadzącej do określenia preferencji naszego Klienta jest mile widziana.

Jaki jest czas wykonania pełnego zakresu rebrandingu marki?
Bez otrzymania szczegółowych informacji od Klienta trudno uśrednić czas niezbędny do ukończenia konkretnego zlecenia. Jeżeli mówimy tylko o podstawowych elementach: logo, kolorystyka, typografia to czas przewidziany na taki projekt zaczyna się od ok. 2 tygodni wzwyż.

Identyfikacja wizualna - co oferuje Agencja Reklamowa BUNDLE?

Niezależnie od tego, czy Twoja marka porusza się tylko na rynku lokalnym czy po całym świecie, musisz ją uzbroić we właściwy zasób identyfikacji wizualnej. Opracowujemy pełny zakres identyfikacji wizualnej jak i pojedyncze elementy np. jedynie logo czy księgę identyfikacji.

Atrybuty identyfikacji wizualnej

Logo, kolorystyka marki, typografia, symbole tożsamości firmy, itp.

Materiały marketingowe

Wizytówki, papier firmowy, koperty firmowe, ulotki i broszury, katalogi, strony www, prezentacje video, filmy wyjaśniające (explainer video), banery adwords, itp

Rebranding

Rebranding to zmiana dokonywana na istniejącej już marke posiadającej jakąś formę identyfikacji. Polega często na zmianie nazwy marki, logo, elementów wizualnych, opakowań, materiałów marketingowych i / lub każdego innego decydującego aspektu łączności konsumenckiej marki. Jeżeli rebranding własnej marki jest w zakresie Państwa zainteresowania proszę się skontaktować z Agencją Reklamową BUNDLE.

Księga znaku

Tworzymy „księgę znaku” z wytycznymi marki, aby sformalizować wszystkie aspekty marki w jeden przekaz. Pomagamy zdefiniować spójne i silne standardy dotyczące identyfikacji wizualnej i materiałów Twojej firmy. Księga znaku przedstawia wszystkim podstawowe zasady dotyczące logo, czcionek, schematów kolorów, formatowania i stylizacji, aby mieć pewność, że wszystkie nowo opracowane materiały, niezależnie od tego, czy będą to artykuły drukowane, takie jak papier firmowy, broszury marketingowe, czy projekty cyfrowe, takie jak ulotki elektroniczne lub strony mediów społecznościowych, zachowają rozpoznawalny wygląd i styl, który jest zgodny z Twoją marką.
Księga znaku może być bardziej rozbudowana i zawierać szczegółowe informacje na temat misji, zasad biznesowych i etosu. Taki dokument może być udostępniony wszystkim pracownikom, aby każdy mógł poczuć się częścią historii marki i zrozumieć, naczym polega osobowość firmy.

Jesteś zainteresowany współpracą z Agencją BUNDLE?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego (przejdź na stronę Kontakt)
lub napisz na adres e-mail: biuro@bundle.pl

Katowice / Chorzów / Śląsk
32 206 81 91
504 360 094

Q&A

Czy można sukcesywnie dodawać/projektować poszczególne elementy identyfikacji wizualnej?
Oczywiście tak. Jednak korzystniej jest nie przekraczać większych ram czasowych aby zachować jednolity styl.

Jak zabrać się do zlecenia opracowania elementów identyfikacji wizualnej?
Należy zebrać i przekazać agencji informacje, które pomogą projektantowi w procesie tworzenia materiałów.
Np.
– czym zajmuje się Twoja firma?
– kto jest odbiorcą Twojego produktu?
– jaki jest obszar działania Twojej firmy?
– z jakimi walorami chcesz aby kojarzyła się Twoja marka?
– jaki nastrój, uczucie lub emocje powinna wzbudzić Twoja marka wśród odbiorców?

Ile dostanę wstępnych projektów?
Nie ma na to jednej odpowiedzi. Czasami np. jest to 10 szkiców logo do wstępnej selekcji etykiety a czasami 3. To zależy od złożoności pracy. Trzeba sobie zdać sprawę, że wykonanie większej ilości projektów pociąga za sobą większą ilość czasu i kosztów. A w końcowym rozrachunku i tak musimy wybrać tylko 1 projekt. Ilość nigdy nie idzie w parze z jakością.

Czy otrzymamy prawa autorskie do projektu elementów identyfikacji wizualnej?
Tak, oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do projektu zostają przeniesione na Klienta.

Czy mogę podesłać inspirację, które do mnie przemawiają?

Oczywiście. Projektowanie atrybutów identyfikacji wizualnej takich jak np. logo czy kolorystyka to wielopoziomowy proces i wręcz niezbędne jest poznanie preferencji Klienta i oczekiwań.

Mamy już pełen zespół identyfikacji wizualnej chcemy dokonać zmiany i aktualizacji?
Rebranding jest standardowym zabiegiem odnowy marki i jedną z usług w ofercie Agencji Reklamowej BUNDLE.

Czy Agencja BUNDLE zajmuje się tworzeniem „księgi znaku” z istniejącej już identyfikacji wizualnej?
Tak. Pracujemy również na materiałach powierzonych.

Jaki jest czas wykonania pełnego zakresu identyfikacji wizualnej?
Bez otrzymania szczegółowych informacji od Klienta trudno uśrednić czas niezbędny do ukończenia konkretnego zlecenia. Jeżeli mówimy tylko o podstawowych elementach: logo, kolorystyka, typografia to czas przewidziany na taki projekt zaczyna się od ok. 2 tygodni wzwyż.

Baza wiedzy

Zasada 7-38-55
Według Alberta Mehrabiana komunikacja człowieka z otoczeniem tylko w 7 procentach odbywa się na poziomie merytorycznej treści. Aż 93% to wrażenia wizualne, którymi się komunikujemy z otoczeniem.
Co to oznacza w kontekście projektowania graficznego?
Należy wykorzystać potencjał projektu aby pobudzić drzemiącą w odbiorcy wrażliwość na bodźce wzrokowe i emocjonalne.

Mózg może rozpoznać obrazy widziane w zaledwie 13 milisekund.
Zdolność do identyfikowania obrazów widzianych tak krótko może pomóc mózgowi w podejmowaniu decyzji o tym, gdzie należy skupić oczy, które „przeskakują” wzrokiem się od punktu do punktu w krótkich ruchach zwanych fiksacjami (około trzy razy na sekundę). Podjęcie decyzji o tym, gdzie się poruszać, może zająć od 100 do 140 milisekund, dlatego bardzo szybkie „zrozumienie” obrazu musi nastąpić wcześniej. To bardzo małe czasy jednak wystarczające aby wpłynąć na odbiorcę.

Kolory w kontekście projektowania graficznego.
W 2011 r. Thomas Sanocki i Noah Sulman przeprowadzili eksperyment dotyczący relacji kolorów w celu oceny wpływu koloru na krótkotrwałą wizualną pamięć. Badania wykazały, że grupa podobnych kolorów jest uważana za harmonijną i przyjemną, a kontrastujące kolory kojarzą się z chaosem lub śmiałością.
Przeprowadzono cztery zestawy prób, stosując harmonijne i dysharmonijne palety kolorów. W każdej próbie obserwatorom przedstawiono dwa zestawy wzorów kolorów i poproszono o ich porównanie. Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę, czy pokazane wzorce są „takie same” czy „różne”. Od obserwatorów oczekiwano również, czy wzór będzie harmonijny.
Na podstawie wyników badań Sanocki i Sulman mogli powiedzieć, że:
– Ludzie lepiej zapamiętują wzory kolorów, gdy paleta kolorów jest harmonijna.
– Ludzie lepiej pamiętają wzory z mniejszą liczbą kolorów (palety 2 kolorów) niż wzory z większą liczbą kolorów (palety 4 kolorów).
– Kontrast otaczających kolorów wpłynął na to, jak dobrze pamiętamy wzór kolorów. Innymi słowy, różnice kolorów między treścią a tłem mogą zwiększyć naszą zdolność do skupienia uwagi na samej treści.
Czy można pokusić się o następujący wniosek? – kolory stosowane w projektowaniu powinny brać pod uwagę raczej mniejszą niż większą paletę barw.
Dobrym przykładem są tu wiodące marki światowe – kolor czerwony jednoznacznie kojarzy nam się Coca Cola, ale czy czerwono-niebiesko-zielono-żółty zestaw kolorów kojarzy się z Ebay?.

crossmenu