Druk czyli katalogi, foldery, ulotki, wizytówki
To z czym najczęściej się stykamy w codziennym obcowaniu z marką
Druk - najbardziej rozpowszechniona, uniwersalna, najstarsza i najtrwalsza forma komunikacji wizualnej. Satysfakcja, którą czerpiemy z wzięcia do ręki pachnącego farbą drukarską i nowo wydrukowanego katalogu nie może się równać z żadnym innym owocem pracy projektowej.
Jaką rolę pełni projektowanie na użytek druku?
Skuteczność i estetyka w świecie druku
Każdego dnia możesz rozejrzeć się po okolicy i zetknąć z nadrukiem. Informacje przychodzą do Ciebie w wielu formach: grafika na pudełku z makaronem lub etykieta na butelce z soku, informacje na billboardach codziennie mijanych w drodze do pracy, na plakatach na przystankach gdy czekasz na autobus, grafika na kubku z ulubioną kawą, czy informacje nadrukowane na Twojej karcie kredytowej.
Informacje są przekazywane na tabliczkach informacyjnych przy wejściu do biurowca, na cenówkach w sklepach lub koszulce, którą właśnie kupiłeś. Tak wiele przedmiotów w twoim życiu zawiera obraz stworzony w celu przekazywania informacji za pomocą druku.
Materiały drukowane stanowią konkretną i namacalną wartość materialną, mając przy tym najczęściej bardzo długi żywot. Mogą stanowić najlepszy nośnik informacji o naszym produkcie lub pomagają sprzedać nasz produkt, pozostawiając trwałe wrażenie na odbiorcy.
Zobacz nasze realizacje
Dobry projekt przyciąga uwagę
Wizytówki
Wizytówka – mała karta identyfikująca osobę w związku z jej działalnością, przekazywana Klientowi lub potencjalnemu klientowi. Dobra wizytówka powinna przedstawiać ogólny wizerunek Twojej firmy, co nie zawsze jest łatwe, biorąc pod uwagę, że tradycyjna karta ma wymiary 9 cm x 5 cm. Jak więc można przekazać wiadomość na tak małej przestrzeni?
Nie oczekuj, że Twoja wizytówka będzie w stanie opowiedzieć całą historię Twojej firmy. Powinieneś oczekiwać profesjonalnego wizerunku, który ludzie zapamiętają. Kolor, sformułowanie, typografia i faktura wizytówki mają wiele wspólnego z jej atrakcyjnością i umiejętnością przekazywania wizerunku firmy.
Plakat, wielki format
„Największa” forma drukowanych materiałów marketingowych. Jednym z najlepszych sposobów budowania tożsamości marki jest pokazanie jej w wielki sposób! Ile razy Twój wzrok przyciągała atrakcyjna grafika na billboardzie, plakacie na przystanku tramwajowym czy witrynie sklepowej? Ile razy z tej formy informacji dowiedziałeś/dowiedziałaś się o czymś interesującym. Każdego dnia mijamy dziesiątki, setki miejsc z drukiem wielkoformatowym.
Katalogi, foldery, ulotki
Katalog to podstawowy, fizyczny nośnik informacji między Twoją firmą a potencjalnym Klientem. Katalog opisuje ogólną lub szczegółową linię produktów lub usług, które oferujesz swoim Klientom i powinien być zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami. Klient przeglądający katalog oczekuje atrakcyjnej formy i konkretnej treści. Często na tej podstawie dokonuje pierwszej selekcji interesującej go oferty, dlatego wartość merytoryczna powinna stanowić istotny składnik informacji zawartych w katalogu.
Zajmujemy się pełną obsługą projektową i organizacyjną w zakresie produkcji katalogu – od zaprojektowania designu katalogu, przez dobór treści aż po wydruk gotowego produktu. Specjalnie zaprojektowany folder czy ulotka to wszechstronny i ekonomiczny sposób przedstawienie swojej oferty Twoim Klientom. Może być skutecznym nośnikiem informacji przedstawiającym bardzo szczegółowo produkt czy usługę.
W swojej formie folder, ulotka czy gazetka promocyjna są bardzo mobilnym medium, łatwym do przesłania czy rozdania. Może mieć formę jedno, kilkukartkową lub kilkudziesięciu kartkową jak gazetki promocyjne, format od A4 po DL. Wszystko zależy od potrzeb i możliwości. Zgłoś się do Agencji Reklamowej BUNDLE jeżeli interesuje Cię oferta na dobrze zaprojektowany i wydrukowany folder, ulotka lub gazetka promocyjna.
Jesteś zainteresowany współpracą z Agencją BUNDLE?
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego (przejdź na stronę Kontakt) lub napisz na adres e-mail: biuro@bundle.pl
Katowice
Pytania i odpowiedzi
Najczęściej możemy się spotkać z wymiarami:
- 90 mm x 50 mm
- 85 mm x 55 mm
Gramatura papieru dla katalogów zależy od liczby stron i preferencji estetycznych. Najczęściej okładki wykonuje się na papierze o gramaturze 250-350 g/m², a wnętrze katalogu na papierze o gramaturze 120-170 g/m², co zapewnia trwałość i elegancki wygląd.
Druk cyfrowy jest idealny dla mniejszych nakładów, ponieważ pozwala na szybkie realizacje i mniejsze koszty początkowe. Natomiast druk offsetowy opłaca się przy większych nakładach, zapewniając lepszą jakość kolorów i niższe koszty jednostkowe przy dużych zleceniach.
Najpopularniejsze formaty ulotek to A4 (210x297 mm), A5 (148x210 mm) i DL (99x210 mm). Format ulotki powinien być dobrany w zależności od treści i przeznaczenia, a także estetyki projektu.
Standardowy format papieru firmowego to A4 (210x297 mm). Istnieje możliwość zaprojektowania papieru firmowego w innych rozmiarach, jednak A4 jest najczęściej wybieranym formatem ze względu na uniwersalność w drukowaniu dokumentów.
Papier matowy zapewnia eleganckie wykończenie i jest łatwy do pisania, idealny do druków firmowych, takich jak wizytówki czy papier firmowy. Papier błyszczący oferuje bardziej żywe kolory, co czyni go świetnym wyborem do ulotek, plakatów i katalogów. Ciekawostka: papier matowy dłużej schnie po procesie druku offsetowego i odbiór gotowych materiałów z drukarni może się wydłużyć o 1 dzień.
Tak, nasi specjaliści pomogą dobrać odpowiedni papier do Twojego projektu. Uwzględniamy czynniki takie jak przeznaczenie, trwałość, kolorystyka i budżet, aby stworzyć produkt, który najlepiej spełni Twoje oczekiwania.
Baza wiedzy
Zasada 7-38-55
Według Alberta Mehrabiana komunikacja człowieka z otoczeniem tylko w 7 procentach odbywa się na poziomie merytorycznej treści. Aż 93% to wrażenia wizualne, którymi się komunikujemy z otoczeniem.
Co to oznacza w kontekście projektowania graficznego?
Należy wykorzystać potencjał projektu aby pobudzić drzemiącą w odbiorcy wrażliwość na bodźce wzrokowe i emocjonalne.
Mózg może rozpoznać obrazy widziane w zaledwie 13 milisekund.
Zdolność do identyfikowania obrazów widzianych tak krótko może pomóc mózgowi w podejmowaniu decyzji o tym, gdzie należy skupić oczy, które „przeskakują” wzrokiem się od punktu do punktu w krótkich ruchach zwanych fiksacjami (około trzy razy na sekundę). Podjęcie decyzji o tym, gdzie się poruszać, może zająć od 100 do 140 milisekund, dlatego bardzo szybkie „zrozumienie” obrazu musi nastąpić wcześniej. To bardzo małe czasy jednak wystarczające aby wpłynąć na odbiorcę.
Kolory w kontekście projektowania graficznego.
W 2011 r. Thomas Sanocki i Noah Sulman przeprowadzili eksperyment dotyczący relacji kolorów w celu oceny wpływu koloru na krótkotrwałą wizualną pamięć. Badania wykazały, że grupa podobnych kolorów jest uważana za harmonijną i przyjemną, a kontrastujące kolory kojarzą się z chaosem lub śmiałością.
Przeprowadzono cztery zestawy prób, stosując harmonijne i dysharmonijne palety kolorów. W każdej próbie obserwatorom przedstawiono dwa zestawy wzorów kolorów i poproszono o ich porównanie. Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę, czy pokazane wzorce są „takie same” czy „różne”. Od obserwatorów oczekiwano również, czy wzór będzie harmonijny.
Na podstawie wyników badań Sanocki i Sulman mogli powiedzieć, że:
– Ludzie lepiej zapamiętują wzory kolorów, gdy paleta kolorów jest harmonijna.
– Ludzie lepiej pamiętają wzory z mniejszą liczbą kolorów (palety 2 kolorów) niż wzory z większą liczbą kolorów (palety 4 kolorów).
– Kontrast otaczających kolorów wpłynął na to, jak dobrze pamiętamy wzór kolorów. Innymi słowy, różnice kolorów między treścią a tłem mogą zwiększyć naszą zdolność do skupienia uwagi na samej treści.
Czy można pokusić się o następujący wniosek? – kolory stosowane w projektowaniu powinny brać pod uwagę raczej mniejszą niż większą paletę barw.
Dobrym przykładem są tu wiodące marki światowe – kolor czerwony jednoznacznie kojarzy nam się Coca Cola, ale czy czerwono-niebiesko-zielono-żółty zestaw kolorów kojarzy się z Ebay?.