BUNDLE - agencja reklamowa projektowanie etykiet opakowań animacje video wyjaśniające

Projektowanie etykiet

Jeżeli uważasz, że twój produkt jest wyjątkowy, to pozwól zaprojektować opakowanie, które na niego zasługuję. Czy to będzie projekt etykiety na butelkę, pudełko, wiaderko czy opakowanie papierowe – w zależności od potrzeby. Etykieta / opakowanie będzie przez cały czas sprzedaży produktu jego nierozłączną częścią – przyciągającą uwagę Klientów. Zadbaj o to żeby prawidłowo zaprojektowane opakowanie było sprzymierzeńcem twojego produktu.

„Rozmawiaj” etykietą ze swoim odbiorcą.

Zastanów się kto jest docelową grupą odbiorców dla twoich produktów. Pomyśl jaki projekt etykiety/opakowania jest w stanie przekonać Twojego Klienta po sięgnięcie na półkę.

Pierwszą informacją jaką dostajemy przy półce sklepowej jest wygląd opakowania. Projekt etykiety lub opakowania produktu ma ogromny wpływ na jego sprzedaż, ponieważ konsumenci oceniają towary po okładkach.

Nie pozwól, aby kiepski projekt etykiety/opakowania osłabił sukces Twojego produktu.
Pozwól, aby nasze profesjonalne projekty graficzne prezentowały Twoją markę i zalety produktu.
Niezależnie od tego, czy potrzebujesz opakowania na napoje, żywność, alkohol, farby, artykuły przemysłowe czy kosmetyczne, postaramy się stworzyć projekt etykiety z którym Twój produkt odniesie sukces.

Najlepsze projekty etykiet puszki
Najlepsze projekty opakowań puszki

Podstawowe informacje o projektowaniu etykiet / opakowań

Co to jest projekt etykiety/opakowania?
Projekt etykiety jest wizualnym przykładem unikalnego opisania szczegółów produktu. Kreatywny projekt etykiety buduje prawdziwą tożsamość i komunikację marki, używając niepowtarzalnych elementów graficznych jak specyficzne kolory, symbole, czcionki itp. Podczas gdy zwyczajnie wyglądająca etykieta/opakowanie zawiera informacje techniczne i prawne na temat produktu, takie jak data produkcji i użyte składniki, itd., indywidualnie stworzona etykieta jest oryginalnym i wciągającym projektem. W określonym celu. Dzięki niestandardowemu projektowi opakowania Twój produkt może wyróżnić się na tle konkurencji. Miej jednak pewność, że twój produkt otrzyma odpowiedni na niego projekt etykiety.

Jakie znaczenie ma projektowanie etykiety?
Z technicznego punktu widzenia wystarczy, że etykieta zawiera podstawową listę informacji takich jak: nazwa, producent, data produkcji i termin ważności, składniki, warunki użytkowania, itd. To zapewnia Klientom podjęcie świadomych decyzji zakupowych. Ale kreatywny projekt etykiety/opakowania to nie tylko przekazanie informacji technicznych i prawnych ale coś o wiele więcej. Dobrze zaprojektowane opakowanie/etykieta stanowi o skali sprzedaży w bezpośredniej konfrontacji z Klientem. Jeśli jesteś w stanie zainteresować Klienta estetyką opakowania/etykiety to przełoży się to na skalę sprzedaży. Unikalny projekt etykiety wraz z jakością produktu odróżni Twoją ofertę na tle konkurencyjnych marek. Reasumując, projekt etykiety promuje Twoje produkty i tworzy żywą tożsamość marki pozwalając tym samym wyróżnić się na półce sklepowej czy witrynie internetowej.

Kto potrzebuje profesjonalnie zaprojektowanego projektu etykiety?
Wszystkie branże, które produkują i pakują produkty, potrzebują etykiet/opakowań aby Klient mógł poznać informacje potrzebne konsumentowi w podjęciu świadomej decyzji o zakupie. Podstawowe informacje na etykiecie obejmują nazwę produktu, producenta, składniki, termin ważności, dane prawne, itd. Każdy producent jest zobowiązany do posiadania etykiety na swoim produkcie. Ale marki, które poważnie podchodzą do motywowania Klientów poprzez wywieranie na nich wpływu, potrzebują profesjonalnie zaprojektowanej etykiety/opakowania. Jest to niezbędne do świadomego i długofalowego budowania brandingu, którego częścią są kreatywne projekty etykiet. Dlatego unikalny pomysł na projekt etykiety/opakowania, pomaga wyróżnić markę na tle ostrej konkurencji, pozwala rozpoznać ją na półce i buduje tożsamość produktu.

Jakimi zasadami kierować się przy wyborze etykiety dla swojego produktu.

Wybierz odpowiednią etykietę dla swojego produktu.
Użycie odpowiedniej etykiety/opakowania jest pierwszym krokiem do zobaczenia produktu, co zwiększa prawdopodobieństwo zauważenia go na półce. Ważne jest więc, aby wybrać odpowiedni projekt etykiety/opakowania.
Do czego potrzebujesz swojej etykiety, gdzie będzie umieszczona i jakie ma spełnić zadanie?
Pomyśl o rozmiarze etykiety/opakowania, kształcie i materiale, czy ma być przezroczysty, błyszczący lub matowy. To wszystko trzeba uwzględnić przed podjęciem decyzji o projektowaniu.
Upewnij się, że twoje etykiety przyciągają uwagę.
Tworzenie przyciągających wzrok etykiet jest prostym krokiem do sukcesu produktu. Przy tak dużej ilości informacji która nas otacza, Twoja etykieta musi się wyróżniać i przyciągać uwagę konsumentów, podkreślając, co mózg uważa za ważne. Podczas projektowania etykiet należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii.
Pozycja – ważne informację powinny znaleźć się w głównym polu widzenia etykiety.
Kontrast – przy projektowaniu etykiety należy wybrać kolory, które się wyróżniają, nie tylko na tle własnego opakowania, ale także na tle konkurencji. Weź pod uwagę kolory dominujące swojej marki.
Oryginalność – spowoduj, że twój produkt zwróci uwagę na tle innych projektów etykiet/opakowań. W tym wypadku inność jest pożądana.
Sugestywność – badania pokazują, że połączenie koloru, obrazu i symbolu może pomóc klientom łatwiej wybrać Twój produkt niż projekt etykietę z dużą ilością słów.
Prostota – stosując prostą etykietę, a nie skomplikowaną, wykazano, że ludzie byli o 5-10% bardziej skłonni do jej początkowego wizualnego wyboru i spędzili 9-15% więcej czasu na jej przeglądaniu.
Trafność – projekt etykiety/opakowania opatrzony brandingiem znajomej marki skuteczniej zachęca konsumentów do zwrócenia uwagi na produkt. To samo dotyczy projektów etykiet/opakowań zawierających proste symbole (personalizacja asortymentu) odpowiednie dla produktu, którego szuka konsument.
Czas na zaangażowanie i przekonanie klientów
Etykiety są bardziej skuteczne, jeśli zachęcają konsumenta do zastanowienia. Istnieje kilka kluczowych sposobów, aby to zrobić.
Emocje – Wyrażenie emocji, takiej jak „miłość” lub „radość” lub umieszczenie emocjonalnych obrazów, takich jak serce lub buźka na projekcie etykiety/opakowania, może pomóc Klientowi w ociepleniu wizerunku produktu i twojej marki.
Informacje – Upewnij się, że przekazujesz kluczowe informacje na projekcie etykiety/opakowania w wyraźny sposób. Badania wykazały, że etykiety informacyjne są szczególnie ważne, jeśli chodzi o przekazywanie cen i ofert.
Pozycjonowanie – Etykieta sugerująca wysoką jakość może prowadzić do wzięcia pod uwagę tego produktu tylko przez Klientów oczekujących wysokiej ceny. Ale działa to w obie strony – tani projekt może sugerować tani produkt. Dobierz projekt etykiety do sugerowanego pozycjonowania swojego produktu.
Heurystyka – wszyscy polegamy na mentalnych „skrótach”, aby szybko podejmować decyzje. Jeśli projekt etykiety zawiera rekomendacje lub pokazuje dowody przyznania nagród, konsumenci są bardziej skłonni do zakupu.
Ciekawość – „hasła – zwiastuny” na projekcie etykiety, które angażują mózg i zadają pytania dotyczące zawartości opakowania, na przykład „Co jest w środku?” Lub „Otwórz mnie” mogą zwiększyć odsetek odpowiedzi.

Najlepsze projekty etykiet na butelki alkoholi

Projektowanie etykiet - co oferuje Agencja Reklamowa BUNDLE?

Projektowaniem etykiet zajmujemy się już kilkanaście lat. Możemy pomóc ci we właściwym doborze i zaprojektowaniu etykiety lub opakowania dla Twojego produktu

Wszystkie branże – każdy asortyment

Posiadamy doświadczenie z pracą nad etykietami dla prawie wszystkich branż. Potrafimy doradzić i przeprowadzić cały proces projektowania etykiety dla danego asortymentu.

Projektowanie pojedynczych etykiet

Jeżeli zachodzi konieczność konsolidacji działań nad projektem pojedynczej etykiety można skupić się nad wszystkimi elementami bez potrzeby zachowania kompromisów koniecznych przy chęci zachowania stylistyki linii produktów.
Pozwala to zastosować np. większą ilość kolorów, gdyż podział kolorystyczny często występujący w linii produktów nie będzie miał zastosowania.
Jesteśmy gotowi na projektowanie etykiet dla każdej branży funkcjonującej na rynku – czy to etykiety na produkty spożywcze, przemysłowe czy farmaceutyczne.

Projektowanie etykiet dla serii produktów

Gdy tworzymy linię produktu np. farb, musimy pamiętać o jednolitym układzie designu występującym na etykiecie. Wyróżnia to daną serię z pośród innych a jednolita forma graficzna pozwala zawęzić asortyment w ramach danej linii.
Serie często występują w asortymencie przemysłu spożywczego czy chemicznego.
Często spotykamy się z np. opakowaniami o tej samej gramaturze, takim samym układzie elementów na etykiecie ale innej zawartości i różnej dominującej kolorystyce. Możemy wtedy mówić o spójnej i przemyślanej pracy projektowej.
Potrzebujesz takiej usługi – nawiąż kontakt z Agencją Reklamową BUNDLE.

Rebranding etykiet

Wygląd danej etykiety czy opakowania dobrze zakorzenił się w świadomości odbiorców. Często zachodzi jednak sytuacja gdzie etykieta powinna być uzupełniona o aktualne informacje merytoryczne czy wymagane prawem dane. Można również odświeżyć layoutu etykiety bez zaburzania znanego Klientom designu. W takich wypadkach z pomocą służy rebranding etykiety. Agencja Reklamowa BUNDLE pracuje również z powierzonymi do zmian etykietami. Należy jednak pamiętać, że rebranding sprawdza się jedynie w małym zakresie zmian bez większej ingerencji w dotychczasowy układ. Przy większym zakresie prac należy już pomyśleć o całkowicie nowym projekcie.

Opakowania zbiorcze

Nie mniej ważnym elementem sprzedaży produktu jest wyeksponowanie go w nawiązującym wizerunkowo do etykiety opakowaniu zbiorczym. Bardzo często na półkach sklepowych pierwszy kontakt wzrokowy z produktem nawiązujemy przez jego design opakowania zbiorczego.

Jesteś zainteresowany współpracą z Agencją BUNDLE?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego (przejdź na stronę Kontakt)
lub napisz na adres e-mail: biuro@bundle.pl

Katowice / Chorzów / Śląsk
32 206 81 91
504 360 094

Q&A

Jak przygotować się do produkcji etykiet dla swojego produktu?
1) Wybierz opakowanie na swój produkt oraz format etykiety, która pasuję do wymiarów opakowania.
2) Znajdź drukarnię, która wydrukuje projekt etykiety
3) Skontaktuj się projektantem – zleć projekt etykiety

Co muszę przygotować przy zleceniu projektu etykiety?
Tak, potrzebujemy podstawowych informacji o zawartości etykiety:
– format etykiety
– nazwa produktu: handlowa i prawna
– pozostałe informacje, które powinny znajdować się na etykiecie/opakowaniu: skład, termin ważności, sposób użycia, itd
– kod paskowy
– oraz ew. wskazówki, które pomogą naszym projektantom lepiej zrozumieć Twoje potrzeby.

Ile dostanę wstępnych projektów etykiety do wyboru?
Nie ma na to jednej odpowiedzi. Czasami jest to 5 szkiców projektów etykiety a czasami 1. To zależy od złożoności pracy. Trzeba sobie zdać sprawę, że wykonanie większej ilości projektów pociąga za sobą większą ilość czasu i kosztów. A w końcowym rozrachunku i tak musimy wybrać tylko 1 projekt etykiety. Ilość nigdy nie idzie w parze z jakością.

Czy mogę podesłać inspirację do projektu etykiety?
Oczywiście. Projektowanie etykiet/opakowań to wielopoziomowy proces i jednym z nich jest poznanie preferencji Klienta i ew. jego wskazówek.

Jak się przekonać, że projekt etykiety będzie dobrze wyglądał na produkcie?
Rzeczywiście, mając gotowy projekt etykiety czasami trudno sobie wyobrazić jak będzie wyglądał końcowy efekt na produkcie. Dlatego jeżeli jest taka możliwość robimy wizualizację 3D gotowego projektu etykiety na opakowaniu bezpłatnie. Pod warunkiem jednak, że posiadamy model 3D opakowania na którym będzie umieszczona etykieta.

Czy Agencja Reklamowa BUNDLE zajmuje się drukiem etykiet?
Nie. Ale pomagamy w kontakcie z drukarniami. UWAGA: Przed podjęciem decyzji o projektowaniu etykiety/opakowania należy skontaktować się z drukarnią i omówić szczegóły przyszłego zamówienia.

Czy otrzymuję prawa autorskie do projektu etykiety/opakowania?
Tak, oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do projektu etykiety/opakowania zostają przeniesione na Klienta.

Czy zapłacę tyle samo za każdą etykietę projektowaną w serii?
Nie. Etykiety projektowane jako seria są traktowane inaczej i poza pierwszą etykietą w serii (etykieta „matka”) reszta jest tańsza. Muszą jednak spełnić kilka warunków:
– ten sam układ grafiki na etykiecie (layout)
– jeden format etykiety / wymiar / proporcje
– jednoczesne zamówienie całej serii

Baza wiedzy

Zasada 7-38-55
Według Alberta Mehrabiana komunikacja człowieka z otoczeniem tylko w 7 procentach odbywa się na poziomie merytorycznej treści. Aż 93% to wrażenia wizualne, którymi się komunikujemy z otoczeniem.
Co to oznacza w kontekście projektowania etykiet/opakowań?
Należy wykorzystać potencjał projektu etykiety aby pobudzić drzemiącą w odbiorcy wrażliwość na bodźce wzrokowe i emocjonalne.

Mózg może rozpoznać obrazy widziane w zaledwie 13 milisekund.
Zdolność do identyfikowania obrazów widzianych tak krótko może pomóc mózgowi w podejmowaniu decyzji o tym, gdzie należy skupić oczy, które „przeskakują” wzrokiem się od punktu do punktu w krótkich ruchach zwanych fiksacjami (około trzy razy na sekundę). Podjęcie decyzji o tym, gdzie się poruszać, może zająć od 100 do 140 milisekund, dlatego bardzo szybkie „zrozumienie” obrazu musi nastąpić wcześniej. To bardzo małe czasy jednak wystarczające aby wybór padł na konkretny projekt etykiety / opakowania na półce.

Kolory a projektowanie etykiet.
W 2011 r. Thomas Sanocki i Noah Sulman przeprowadzili eksperyment dotyczący relacji kolorów w celu oceny wpływu koloru na krótkotrwałą wizualną pamięć. Badania wykazały, że grupa podobnych kolorów jest uważana za harmonijną i przyjemną, a kontrastujące kolory kojarzą się z chaosem lub śmiałością.
Przeprowadzono cztery zestawy prób, stosując harmonijne i dysharmonijne palety kolorów. W każdej próbie obserwatorom przedstawiono dwa zestawy wzorów kolorów i poproszono o ich porównanie. Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę, czy pokazane wzorce są „takie same” czy „różne”. Od obserwatorów oczekiwano również, czy wzór będzie harmonijny.
Na podstawie wyników badań Sanocki i Sulman mogli powiedzieć, że:
– Ludzie lepiej zapamiętują wzory kolorów, gdy paleta kolorów jest harmonijna.
– Ludzie lepiej pamiętają wzory z mniejszą liczbą kolorów (palety 2 kolorów) niż wzory z większą liczbą kolorów (palety 4 kolorów).
– Kontrast otaczających kolorów wpłynął na to, jak dobrze pamiętamy wzór kolorów. Innymi słowy, różnice kolorów między treścią a tłem mogą zwiększyć naszą zdolność do skupienia uwagi na samej treści.
Czy można pokusić się o następujący wniosek? – kolory stosowane w projektowaniu etykiet/opakowań powinny brać pod uwagę raczej mniejszą niż większą paletę barw, zachować jednocześnie naturalną harmonię między sobą oraz kontrast z zastanym tłem.

crossmenu