Projektowanie Graficzne – Tworzymy wizualną tożsamość Twojej marki
Siła projektowania graficznego w biznesie
Projektowanie graficzne to nie tylko estetyka – to kluczowy element skutecznej komunikacji wizualnej. Projektowanie graficzne jest początkiem drogi na której końcu otrzymujemy wizytówkę lub całościowym systemem identyfikacji wizualnej, projekt opakowania czy element nadrukowany na koszulkę. To podstawa każdego procesu kreacji wizualnej. Od emotikona po branding korporacyjny.
Co to jest projektowanie graficzne?
Projektowanie graficzne to proces komunikacji wizualnej projektanta z odbiorcą. To element komunikacji wizualnej i projektowania komunikacji. Projektowanie graficzne posługuję się ilustracją, typografią i obrazem (zdjęciem) aby osiągnąć zamierzony efekt.
Typowe zastosowania projektowania graficznego obejmują projektowanie korporacyjne (logo i marki), edytorskie (czasopisma, gazety i książki), reklama, web design, modele komunikacji, projektowanie opakowań, itp.
Składowe projektowania graficznego
Elementy projektu są podstawowymi jednostkami każdego projektu wizualnego, który kształtuje jego strukturę i przekazuje wizualne komunikaty.
Istnieje kilka elementów projektu, o których należy pamiętać: kolor, linia, punkt, kształt, tekstura.
- Układ - stanowi szkielet każdego projektu. Umożliwia umieszczenie wszystkich niezbędnych elementów w zakładanym porządku i harmonii.
- Kolor - kolor jest często uważany za ważny element projektowania, ponieważ jest uniwersalnym językiem, który oferuje niezliczone możliwości komunikacji wizualnej. Przekazuje emocje i informacje, tworzy harmonię i komfort wizualny w projekcie. Udany projekt osiągamy przez zastosowanie odpowiedniego schematu kolorów, kontrastu i harmonii.
- Linia - linia jest elementem każdego projektu – czy jest wyraźnie zaznaczona czy niewidoczna / dopowiedziana. Linia tworzy układ. Może być pozioma, pionowa lub ukośna lub zakrzywiona. Może mieć dowolną grubość i teksturę. Układ linii tworzy unikalny kształt projektu.
- Kształt - można rozróżnić kształty geometryczne i organiczne jako zdefiniowane obszary dwóch wymiarów. Mogą być stworzone z widocznych linii lub posiadać dorozumiane granice z powodu różnić w kolorach lub teksturze.
- Tekstura - tekstura jest postrzegana jako cecha powierzchni elementu fizycznego czy wizualnego – iluzji posiadania fizycznej tekstury.
Projektowanie graficzne - co oferuje Agencja Reklamowa Bundle?
Niezależnie od tego, czy Twoja marka porusza się tylko na rynku lokalnym czy po całym świecie, musisz ją uzbroić we właściwy zasób identyfikacji wizualnej. Opracowujemy pełny zakres identyfikacji wizualnej jak i pojedyncze elementy np. jedynie logo czy księgę identyfikacji.
Projekty do Druku
wizytówki / katalogi / foldery / plakaty / itp
Identyfikacja Wizualna
logo / key visual / księga znaku / itp
Etykiety
etykiety produktowe / rebranding etykiet
Projektowanie Graficzne
ilustracje / grafika komputerowa / rysunki / animacje
Opakowania
projektowanie opakowań / wizualizacje produktu
Animacje Reklamowe
animacje reklamowe / explainer video / motion graphic
Czy jesteście Państwo zainteresowani realizacją projektu graficznego?
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego (przejdź na stronę Kontakt)lub napisz na adres e-mail: biuro@bundle.pl
Katowice / Śląsk
Pytania i odpowiedzi
Pojęcie projektowania graficznego jest bardzo szerokie i nie sposób wymienić wszystkiego w jednym spisie. Dlatego najlepiej skontaktować się poprzez formularz z Agencją i spytać o konkretny projekt do wykonania.
Czasami jest to kilka pomysłów a czasami jeden. To zależy od złożoności projektu. Najczęściej proponowane jest jakiś zespół pomysłów do wyboru jednej koncepcji do dalszej pracy.
Tak, oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do projektu zostają przeniesione na Klienta.
Oczywiście. Każda forma sugestii prowadzącej do określenia preferencji naszego Klienta jest mile widziana.
Bez otrzymania szczegółowych informacji od Klienta trudno uśrednić czas niezbędny do ukończenia konkretnego zlecenia. Jeżeli mówimy tylko o podstawowych elementach: logo, kolorystyka, typografia to czas przewidziany na taki projekt zaczyna się od ok. 2 tygodni wzwyż.
Baza wiedzy
Zasada 7-38-55
Według Alberta Mehrabiana komunikacja człowieka z otoczeniem tylko w 7 procentach odbywa się na poziomie merytorycznej treści. Aż 93% to wrażenia wizualne, którymi się komunikujemy z otoczeniem.
Co to oznacza w kontekście projektowania graficznego?
Należy wykorzystać potencjał projektu aby pobudzić drzemiącą w odbiorcy wrażliwość na bodźce wzrokowe i emocjonalne.
Mózg może rozpoznać obrazy widziane w zaledwie 13 milisekund.
Zdolność do identyfikowania obrazów widzianych tak krótko może pomóc mózgowi w podejmowaniu decyzji o tym, gdzie należy skupić oczy, które „przeskakują” wzrokiem się od punktu do punktu w krótkich ruchach zwanych fiksacjami (około trzy razy na sekundę). Podjęcie decyzji o tym, gdzie się poruszać, może zająć od 100 do 140 milisekund, dlatego bardzo szybkie „zrozumienie” obrazu musi nastąpić wcześniej. To bardzo małe czasy jednak wystarczające aby wpłynąć na odbiorcę.
Kolory w kontekście projektowania graficznego.
W 2011 r. Thomas Sanocki i Noah Sulman przeprowadzili eksperyment dotyczący relacji kolorów w celu oceny wpływu koloru na krótkotrwałą wizualną pamięć. Badania wykazały, że grupa podobnych kolorów jest uważana za harmonijną i przyjemną, a kontrastujące kolory kojarzą się z chaosem lub śmiałością.
Przeprowadzono cztery zestawy prób, stosując harmonijne i dysharmonijne palety kolorów. W każdej próbie obserwatorom przedstawiono dwa zestawy wzorów kolorów i poproszono o ich porównanie. Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę, czy pokazane wzorce są „takie same” czy „różne”. Od obserwatorów oczekiwano również, czy wzór będzie harmonijny.
Na podstawie wyników badań Sanocki i Sulman mogli powiedzieć, że:
– Ludzie lepiej zapamiętują wzory kolorów, gdy paleta kolorów jest harmonijna.
– Ludzie lepiej pamiętają wzory z mniejszą liczbą kolorów (palety 2 kolorów) niż wzory z większą liczbą kolorów (palety 4 kolorów).
– Kontrast otaczających kolorów wpłynął na to, jak dobrze pamiętamy wzór kolorów. Innymi słowy, różnice kolorów między treścią a tłem mogą zwiększyć naszą zdolność do skupienia uwagi na samej treści.
Czy można pokusić się o następujący wniosek? – kolory stosowane w projektowaniu powinny brać pod uwagę raczej mniejszą niż większą paletę barw.
Dobrym przykładem są tu wiodące marki światowe – kolor czerwony jednoznacznie kojarzy nam się Coca Cola, ale czy czerwono-niebiesko-zielono-żółty zestaw kolorów kojarzy się z Ebay?.