BUNDLE - agencja reklamowa projektowanie etykiet opakowań animacje video wyjaśniające

Projektowanie opakowań

Daj swojemu produktowi odpowiednie opakowanie! Jeżeli już masz produkt to najlepsza okazja aby dobrać do niego odpowiedne opakowanie. Czy to będzie projekt opakowania na napój, golarkę, ryby czy suszarkę – w zależności od potrzeb. Opakowanie/etykieta będzie przez cały czas sprzedaży produktu jego nierozłączną częścią – przyciągającą uwagę Klientów. Nic nie będzie tak dobrym sprzymierzeńem Twojego produktu jak dobrze zaprojektowane opakowanie/etykieta.

Opakowaniem swojego produktu nawiąż kontakt z konsumentem

Zastanów się jaki rodzaj opakowania jest w stanie najlepiej przedstawić to co jest w środku i skłonić Twojego Klienta po sięgnięcie na półkę.

Wygląd opakowania to pierwsza informacja jaką dostajemy przy kontakcie z produktem. Projekt opakowania produktu ma ogromny wpływ na jego sprzedaż, ponieważ konsumenci swoje pierwsze wrażenie czerpią z wyglądu opakowania i projektu etykiety umieszczonej na nim.

Nie pozwól, aby nieodpowiedni projekt opakowania/etykiety osłabił sukces Twojego produktu.
Zdaj się na doświadczonych projektantów którzy zaprezentują zalety Twojego produktu i marki.
Niezależnie od tego, czy potrzebujesz projekt opakowania na napoje, żywność, alkohol, farby, artykuły przemysłowe czy kosmetyczne, postaramy się stworzyć projekt etykiety z którym Twój produkt odniesie sukces.

Projektowanie opakowań puszki
Projektowanie opakowania puszka spożywcza

Podstawowe informacje o projektowaniu opakowań i etykiet

Co to jest projekt opakowania/etykiety?
Projekt opakowania jest wizualnym przykładem indywidualnego opisania szczegółów produktu. Kreatywny projekt opakowania/etykiety buduje tożsamość i komunikację marki, używając niepowtarzalnych elementów graficznych jak specyficze kolory, symbole, czcionki itp. Podstawowa wersja opakowania/etykiety w swojej warstwie wizualnej zawiera takie informacje techniczne i prawne na temat produktu, takie jak i użyte składniki, data produkcji, nazwa producenta, itd., oryginalnie stworzona etykieta jest niepowtarzalnym i wciągającym projektem. Twój produkt może wyróżnić się na tle konkurencji dzięki niestandardowemu projektowi opakowania.

Jakie znaczenie ma projektowanie opakowania?
Biorąc pod uwagę konieczność zamieszczenia tylko listy podstawowych informacji na opakowaniu moglibyśmy poprzestać na podaniu nazwy produktu, składu, daty produkcji, itd. Czy jednak byłoby to dla nas satysfakcjonujące? Kreatywny projekt opakowania/etykiety na szczęście na tym nie poprzestaje. Prócz zapewnienia Klientom podjęcie świadomych decyzji zakupowych poprzez przekazanie informacji technicznych można pomyśleć o opakowaniu w znacznie szerszy sposób.
W bezpośredniej konfrontacji z Klientem dobrze zaprojektowane opakowanie/etykieta stanowi o skali sprzedaży. Oczywiście dzieję się to wtedy gdy jesteśmy w stanie zainteresować Klienta ciekawym lub unikalnym pomysłem na opakowanie na tle konkurencyjnych marek. Reasumując, projekt etykiety promuje Twoje produkty i tworzy żywą tożsamość marki pozwalając tym samym wyróżnić się na półce sklepowej czy witrynie internetowej.

Kto potrzebuje projektu opakowania?
Każdy producent jest zobowiązany do posiadania etykiety na swoim produkcie aby konsument mógł poznać podstawowe informacje pozwalające mu podjąć świadomą decyzję o zakupie. Podstawowe informacje na etykiecie obejmują nazwę produktu, producenta, składniki, termin ważności, dane prawne, itd. Potrzeba profesjonalnie zaprojektowanej etykiety/opakowania dotyka więc wszystkich branż/marek, które poważnie podchodzą do motywowania Klientów poprzez wywieranie na nich wpływu. Kreatywne projekty etykiet są częścią świadomego i długofalowego budowania brandingu marki. Dlatego unikalny pomysł na projekt opakowania/etykiety, pomaga wyróżnić markę na tle ostrej konkurencji, pozwala dostrzec ją na półce sklepowej i buduje tożsamość produktu.

Jakimi zasadami kierować się przy wyborze opakowania dla swojego produktu.

Wybierz odpowiednie opakowanie dla swojego produktu.
Użycie odpowiedniego opakowania na produkcie jest pierwszym krokiem do zaprezentowania go Klientowi. Ważne jest więc, aby wybrać odpowiedni projekt opakowania.
Do czego potrzebujesz swojego opakowania i jakie ma spełnić zadanie?
Pomyśl o rozmiarze opakowania, kształcie (okrągłe, prostokątne) i materiale, czy ma być przezroczysty, błyszczący lub matowy. To wszystko trzeba uwzględnić przed podjęciem decyzji o projektowaniu.
Upewnij się, że twoje opakowanie będzie przyciągało uwagę.
Tworzenie przyciągających wzrok opakowań jest prostym krokiem do sukcesu produktu. Przy tak dużej ilości informacji, która nas otacza, Twoje opakowanie musi się wyróżniać i przyciągać uwagę konsumentów, podkreślając, co mózg uważa za ważne. Podczas projektowania opakowań/etykiet należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii.
Pozycja – ważne informację na etykiecie powinny znaleźć się w głównym polu widzenia opakowania.
Kontrast – przy projektowaniu etykiety do opakowania należy wybrać kolory, które się wyróżniają, nie tylko na tle własnego opakowania, ale także na tle konkurencji. Weź pod uwagę kolory dominujące swojej marki.
Oryginalność – spowoduj, że twój produkt zwróci uwagę na tle innych projektów opakowań/etykiet. W tym wypadku inność jest pożądana.
Sugestywność – badania pokazują, że połączenie koloru, obrazu i symbolu może pomóc klientom łatwiej wybrać Twój produkt niż projekt opakowania z dużą ilością słów.
Prostota – stosując prostą etykietę, wykazano, że ludzie byli o 5-10% bardziej skłonni do jej początkowego wizualnego wyboru i spędzili 9-15% więcej czasu na jej przeglądaniu.
Trafność – projekt opakowania opatrzony brandingiem znajomej marki skuteczniej zachęca konsumentów do zwrócenia uwagi na produkt. To samo dotyczy projektów opakowań/etykiet zawierających proste symbole (personalizacja asortymentu) odpowiednie dla produktu, którego szuka konsument.
Czas na zaangażowanie i przekonanie klientów
Opakowania są bardziej skuteczne, jeśli zachęcają konsumenta do zastanowienia. Istnieje kilka kluczowych sposobów, aby to zrobić.
Emocje – Wyrażenie emocji, takiej jak „miłość” lub „radość” lub umieszczenie emocjonalnych obrazów, takich jak serce lub buźka na projekcie etykiety/opakowania, może pomóc Klientowi w ociepleniu wizerunku produktu i twojej marki.
Informacje – Upewnij się, że przekazujesz kluczowe informacje na projekcie etykiety/opakowania w wyraźny sposób. Badania wykazały, że etykiety informacyjne są szczególnie ważne, jeśli chodzi o przekazywanie cen i ofert.
Pozycjonowanie – Etykieta sugerująca wysoką jakość może prowadzić do wzięcia pod uwagę i postrzegania produktu. Ale działa to w obie strony – tani projekt może sugerować tani produkt. Dobierz projekt etykiety do sugerowanego pozycjonowania swojego produktu.
Heurystyka – wszyscy polegamy na mentalnych „skrótach”, aby szybko podejmować decyzje. Jeśli projekt etykiety zawiera rekomendacje lub pokazuje dowody przyznania nagród, konsumenci są bardziej skłonni do zakupu.
Ciekawość – „hasła – zwiastuny” na projekcie etykiety, które angażują mózg i zadają pytania dotyczące zawartości opakowania, na przykład „Co jest w środku?” Lub „Otwórz mnie” mogą zwiększyć odsetek odpowiedzi.

Projektowanie opakowania katron tetrapack

Projektowanie opakowań - co oferuje Agencja Reklamowa BUNDLE?

Projektowaniem opakowań zajmujemy się już kilkanaście lat. Możemy pomóc ci we właściwym doborze i zaprojektowaniu etykiety lub opakowania dla Twojego produktu.

Wszystkie branże – każdy asortyment

Posiadamy doświadczenie z pracą nad opakowaniami dla prawie wszystkich branż. Potrafimy doradzić i przeprowadzić cały proces projektowania opakowania dla danego asortymentu.

Projektowanie pojedynczych opakowań

Jeżeli zachodzi konieczność konsolidacji działań nad projektem pojedynczego opakowania można skupić się nad wszystkimi elementami bez potrzeby zachowania kompromisów koniecznych przy chęci zachowania stylistyki linii produktów. Pozwala to zastosować np. większą ilość kolorów, gdyż podział kolorystyczny często występujący w linii produktów nie będzie miał zastosowania.
Jesteśmy gotowi na projektowanie opakowania dla każdej branży funkcjonującej na rynku – czy to opakowanie na produkty spożywcze, przemysłowe czy farmaceutyczne.

Projektowanie opakowania dla serii produktów

Gdy tworzymy linię produktu np. farb, musimy pamiętać o jednolitym układzie designu występującym na opakowaniu. Wyróżnia to daną serię z pośród innych a jednolita forma graficzna pozwala zawęzić asortyment w ramach danej linii.
Serie często występują w asortymencie przemysłu spożywczego czy chemicznego.
Często spotykamy się z np. opakowaniami o tej samej gramaturze, takim samym układzie elementów na etykiecie ale innej zawartości i różnej dominującej kolorystyce. Możemy wtedy mówić o spójnej i przemyślanej pracy projektowej.
Potrzebujesz takiej usługi – nawiąż kontakt z Agencją Reklamowa BUNDLE.

Rebranding opakowania

Wygląd danego opakowania dobrze zakorzenił się w świadomości odbiorców. Często zachodzi jednak sytuacja gdzie etykieta opakowania powinna być uzupełniona o aktualne informacje merytoryczne czy wymagane prawem dane. Można również odświeżyć layoutu etykiety bez zaburzania designu znanego Klientom. W takich wypadkach z pomocą służy rebranding opakowania. Agencja Reklamowa BUNDLE pracuje również z powierzonymi do zmian etykietami. Należy jednak pamiętać, że rebranding sprawdza się jedynie w małym zakresie zmian bez większej ingerencji w dotychczasowy układ. Przy większym zakresie prac należy już pomyśleć o całkowicie nowym projekcie.

Opakowania zbiorcze

Nie mniej ważnym elementem sprzedaży produktu jest wyeksponowanie go w nawiązującym wizerunkowo do etykiety opakowaniu zbiorczym. Bardzo często na półkach sklepowych pierwszy kontakt wzrokowy z produktem nawiązujemy przez jego design opakowania zbiorczego.

Jesteś zainteresowany współpracą z Agencją BUNDLE?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego (przejdź na stronę Kontakt)
lub napisz na adres e-mail: biuro@bundle.pl

Katowice / Chorzów / Śląsk
32 206 81 91
504 360 094

Q&A

Jak przygotować się do produkcji etykiet dla swojego produktu?
1) Wybierz opakowanie na swój produkt oraz format etykiety, która pasuję do wymiarów opakowania.
2) Znajdź drukarnię, która wydrukuje projekt etykiety
3) Skontaktuj się projektantem – zleć projekt etykiety

Co muszę przygotować przy zleceniu projektu opakowania?
Tak, potrzebujemy podstawowych informacji do zamieszczenia na opakowaniu:
– format etykiety
– nazwa produktu: handlowa i prawna
– pozostałe informacje, które powinny znajdować się na etykiecie/opakowaniu: skład, termin ważności, sposób użycia, itd
– kod paskowy
– oraz ew. wskazówki, które pomogą naszym projektantom lepiej zrozumieć Twoje potrzeby.

Ile dostanę wstępnych projektów designu opakowania do wyboru?
Nie ma na to jednej odpowiedzi. Czasami jest to 5 szkiców projektów designu opakowania a czasami 1. To zależy od złożoności pracy. Trzeba sobie zdać sprawę, że wykonanie większej ilości projektów pociąga za sobą większą ilość czasu i kosztów. A w końcowym rozrachunku i tak musimy wybrać tylko 1 projekt etykiety. Ilość nigdy nie idzie w parze z jakością.

Czy mogę podesłać inspirację do projektu designu opakowania?
Oczywiście. Projektowanie opakowania to wielopoziomowy proces i jednym z nich jest poznanie preferencji Klienta i ew. jego wskazówek.

Jak się przekonać, że projekt opakowania będzie dobrze wyglądał na produkcie?
Rzeczywiście, mając gotowy projekt opakowania czasami trudno sobie wyobrazić jak będzie wyglądał końcowy efekt na produkcie. Dlatego jeżeli jest taka możliwość robimy wizualizację 3D gotowego projektu etykiety na opakowaniu bezpłatnie. Pod warunkiem jednak, że posiadamy model 3D opakowania na którym będzie umieszczona etykieta.

Czy Agencja Reklamowa BUNDLE zajmuje się drukiem etykiet?
Nie. Ale pomagamy w kontakcie z drukarniami. UWAGA: Przed podjęciem decyzji o projektowaniu etykiety/opakowania należy skontaktować się z drukarnią lub producentem opakowań i omówić szczegóły przyszłego zamówienia.

Czy otrzymuję prawa autorskie do projektu opakowania?
Tak, oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do projektu opakowania zostają przeniesione na Klienta.

Czy zapłacę tyle samo za każdą etykietę projektowaną w serii?
Nie. Etykiety projektowane jako seria są traktowane inaczej i poza pierwszą etykietą w serii (etykieta „matka”) reszta jest tańsza. Muszą jednak spełnić kilka warunków:
– ten sam układ grafiki na etykiecie (layout)
– jeden format etykiety / wymiar / proporcje
– jednoczesne zamówienie całej serii

Jak się przekonać, że projekt opakowania będzie dobrze wyglądał na produkcie?
Rzeczywiście, mając gotowy projekt opakowania czasami trudno sobie wyobrazić jak będzie wyglądał końcowy efekt na produkcie. Dlatego jeżeli jest taka możliwość robimy wizualizację 3D gotowego projektu etykiety na opakowaniu bezpłatnie. Pod warunkiem jednak, że posiadamy model 3D opakowania na którym będzie umieszczona etykieta.

Czy Agencja Reklamowa BUNDLE zajmuje się drukiem etykiet?
Nie. Ale pomagamy w kontakcie z drukarniami. UWAGA: Przed podjęciem decyzji o projektowaniu etykiety/opakowania należy skontaktować się z drukarnią lub producentem opakowań i omówić szczegóły przyszłego zamówienia.

Czy otrzymuję prawa autorskie do projektu opakowania?
Tak, oczywiście. Majątkowe prawa autorskie do projektu opakowania zostają przeniesione na Klienta.

Czy zapłacę tyle samo za każdą etykietę projektowaną w serii?
Nie. Etykiety projektowane jako seria są traktowane inaczej i poza pierwszą etykietą w serii (etykieta „matka”) reszta jest tańsza. Muszą jednak spełnić kilka warunków:
– ten sam układ grafiki na etykiecie (layout)
– jeden format etykiety / wymiar / proporcje
– jednoczesne zamówienie całej serii

Baza wiedzy

Zasada 7-38-55
Według Alberta Mehrabiana komunikacja człowieka z otoczeniem tylko w 7 procentach odbywa się na poziomie merytorycznej treści. Aż 93% to wrażenia wizualne, którymi się komunikujemy z otoczeniem.
Co to oznacza w kontekście projektowania etykiet/opakowań?
Należy wykorzystać potencjał projektu opakowania aby pobudzić drzemiącą w odbiorcy wrażliwość na bodźce wzrokowe i emocjonalne.

Mózg może rozpoznać obrazy widziane w zaledwie 13 milisekund.
Zdolność do identyfikowania obrazów widzianych tak krótko może pomóc mózgowi w podejmowaniu decyzji o tym, gdzie należy skupić oczy, które „przeskakują” wzrokiem się od punktu do punktu w krótkich ruchach zwanych fiksacjami (około trzy razy na sekundę). Podjęcie decyzji o tym, gdzie się poruszać, może zająć od 100 do 140 milisekund, dlatego bardzo szybkie „zrozumienie” obrazu musi nastąpić wcześniej. To bardzo małe czasy jednak wystarczające aby wybór padł na konkretny projekt designu opakowania na półce.

Kolory a projektowanie opakowań.
W 2011 r. Thomas Sanocki i Noah Sulman przeprowadzili eksperyment dotyczący relacji kolorów w celu oceny wpływu koloru na krótkotrwałą wizualną pamięć. Badania wykazały, że grupa podobnych kolorów jest uważana za harmonijną i przyjemną, a kontrastujące kolory kojarzą się z chaosem lub śmiałością.
Przeprowadzono cztery zestawy prób, stosując harmonijne i dysharmonijne palety kolorów. W każdej próbie obserwatorom przedstawiono dwa zestawy wzorów kolorów i poproszono o ich porównanie. Uczestnicy zostali poproszeni o ocenę, czy pokazane wzorce są „takie same” czy „różne”. Od obserwatorów oczekiwano również, czy wzór będzie harmonijny.
Na podstawie wyników badań Sanocki i Sulman mogli powiedzieć, że:
– Ludzie lepiej zapamiętują wzory kolorów, gdy paleta kolorów jest harmonijna.
– Ludzie lepiej pamiętają wzory z mniejszą liczbą kolorów (palety 2 kolorów) niż wzory z większą liczbą kolorów (palety 4 kolorów).
– Kontrast otaczających kolorów wpłynął na to, jak dobrze pamiętamy wzór kolorów. Innymi słowy, różnice kolorów między treścią a tłem mogą zwiększyć naszą zdolność do skupienia uwagi na samej treści.
Czy można pokusić się o następujący wniosek? – kolory stosowane w projektowaniu opakowań powinny brać pod uwagę raczej mniejszą niż większą paletę barw, zachować jednocześnie naturalną harmonię między sobą oraz kontrast z zastanym tłem.

crossmenu